Sunday 16 March 2014

Year End Family Holiday Part 2 (Trip to Genting Highland)

Cerita basi disambung lagi...selepas semalaman di tengah kota, kitaorang bergerak ke tanah tinggi pulak..ye la nak merasa kesejukkan Genting Highland..both of us x pernah sampai pon ke sini..dah ada ank ni baru la nak menjejak kaki
. Renggos walaupum x pernah naik sampai ke GH tp dia ada la jugak dtg buat keje kat tower2 area situ..

Kami bertolak seawal 8.00 pg dr hotel dan kemudian singgah brekkie kat leha kelfood.. sampai di awana punya cable car dlm kul 10pg trus beratur naik cable car.panjang la plak line nye sb time sampai tu sama plak dgn rombongan ibuk ibuk dan bapak2 dr Indonesia..

X dapat naik satu cable dgn paksu adlyn yg kami bawa sekali dtg bercuti.. kami satu fmly kene share plak dgn geng arugerek...heheh..adlyn mula la x selesa sket..bukan la aku ni racist..tp ank aku mmg tkt n x berapa nk selesa dgn org2 berkulit gelap...huhuuuuu..bukan aku yg ngajor..secara alami dia lagu tuu..

Sampai atas tu mcm blur2 jugak la nak ke mana kan...maklumla 1st time..ikut je la tanda arah tu.jauh jugak rupenye nak smpi indoor game tu..opss waktu kami p ni..outdoor punya tmpt tu tutup..ada renovation..rs menyesal plak x bw stroller...bygkan la mcm mn nak layan si kecik tu yg jalan mcm siput n suke melencong ke sana sini..heheh

Kami kepenatan n kelaparan dgn adlyn yg penat jd xde la pusing habis indoor tu..aku beli siap2 package fmly tu..bw booking punye resit n trus dipakaikan gelang kat tgn tu..sian adk bongsu aku..xde byk benda sgt utk dia main..aku bw adlyn naik 2 rides je..sb malas nk beratur..maklum la cuti sekolah..ramainya orang..

Walaupun aku rambang mata nak bershopping sb tgh sale kan..tp bila Adlyn dah penat mcm tu x jadi la nak membelek.lebih kurang pukul 1.30 ptg kami pun mula la bergerak nak turun ke bawah...sb xmau la nanti nak kena rushing dengan org rmi2..

Seblm balik tu jalan2 la jugak kat luar yang penuh berkabus tu..feeling2 dok obersee gitu

No comments:

Post a Comment